Met deze tips val je lekker in slaap!

Heel veel mensen hebben te maken met slaapproblemen en dat kan grotere gevolgen hebben dan we denken. Niet alleen voor je lichamelijke gezondheid, maar ook voor je mentale welzijn. Als je niet goed uitrust kun je namelijk veel moeheid ervaren. En dat heeft weer uitwerking op je humeur, je functioneren en je geluksgevoel. In de nacht piekeren kan je ook wakker houden en deze plafonddienst ben je op een gegeven moment écht zat kunnen we ons zo voorstellen.

Lees hieronder tips voor een gezonde nachtrust!

Drink rustgevende kruidenthee voordat je naar bed gaat. Het drinken van warme kruidenthee (lees de rustgevende kruiden) voor het slapen gaan is een betere optie dan chemische slaappillen. Daar kun je namelijk verslaafd aan raken. De beste kruidenthee voor een ontspannende werking bevatten kamille, lavendel, hop, citroenmelisse en valeriaan. Omhul je in je zachte fleece badjas en neem rustig een kopje kruidenthee voor het slapen gaan.

Zet een uur voordat je naar bed gaat je televisie & telefoon uit

In deze tijd is het heel normaal om de hele avond televisie te kijken of je mail of berichten te checken op je telefoon. Toch kan dit voor slechte slapers de nachtrust verstoren. Het advies van wetenschappers is dan ook om een uur voordat je gaat slapen je telefoon of televisie uit te zetten. Het felle licht van de schermen zorgen er namelijk voor dat je hersenen het signaal krijgen dat het dag is. Op dat moment wordt er geen melatonine aangemaakt, wat er nu net voor zorgt dat je in slaapt valt. Appen, bellen of Netflixen is allemaal prima, maar niet voordat je gaat slapen. Je zult zien dat dit echt werkt!

Mediteer heel kort om de gedachten van de dag te verwerken

Online kun je veel methodes vinden om makkelijk te mediteren. Tijdens een eenvoudige & korte meditatie kun je de gedachten van overdag

figuurlijk opruimen. Biochemische processen zorgen ervoor dat je blijft denken en piekeren. Door kort te mediteren – door bijvoorbeeld een mantra zacht in je hoofd te herhalen – ruim je deze op. Dan val je rustiger in slaap. En ja, ook jij kan dat! Overal kun je ‘makkelijk mediteren tips’ online vinden. Met deze tips val jij vast heerlijk in slaap. Slaap zacht!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *